Αρχική Festival 24ο Documentary Festival Θεσσαλονίκης

24ο Documentary Festival Θεσσαλονίκης

877
0
Documentary Festival
Elearning Σεμινάρια

24ο Documentary Festival (Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ) Θεσσαλονίκης – Ανιχνεύοντας την «μετα-πραγματικότητα» της ζωής μας

Οι ταινίες του αφιερώματος «Post Reality» που θα παιχτούν από τις 10 – 20 Μαρτίου, μιλούν για την έννοια της «μεταβολής», της διαδικασίας αλλαγής και μετάβασης σε μια νέα κατάσταση.

Aναπάντεχο σοκ που άλλαξε τη ζωή μας, η πανδημία του COVID 19 βρίσκεται με έμεσο τρόπο στη βάση των δέκα ντοκιμαντέρ που απαρτίζουν το «Post Reality», το κεντρικό αφιέρωμα του 24ου Documentary Festival Θεσσαλονίκης 10 – 20 Μαρτίου.

Και αυτό επειδή «χαρτογραφούν έναν ρευστό κόσμο και ανοίγουν την πόρτα μιας νέας πραγματικότητας που καταργεί κάθε παλιά βεβαιότητα» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε ανακοίνωσή του το φεστιβάλ που την Πέμπτη, το φεστιβάλ έκανε γνωστό ένα δείγμα αυτού του προγράμματος δηλώνοντας έτσι και την φιλοσοφία του αφιερώματος:

Το Portraits of the Future της Βίρνα Γκαμπριέλα Μολίνα για παράδειγμα, σκιαγραφεί το περίγραμμα ενός ασχημάτιστου μέλλοντος πάνω σε έναν καμβά από τραυματικές μνήμες του παρελθόντος και με αφετηρία ένα πρότζεκτ με θέμα τις ανισότητες που βιώνουν οι εργαζόμενες γυναίκες στη σύγχρονη Αργεντινή.

24o Documentary Festival

Η Μολίνα που κατάγεται από αυτή την χώρα, ανατέμνει τον ιστορικό χρόνο, αμφισβητεί κάθε είδους βεβαιότητα και μας μεταφέρει σε έναν μεταιχμιακό κόσμο.

Στο επίκεντρο της ταινίας Eternity at Last του Στέφαν Μπέργκμαν βρίσκεται η προαιώνια ανθρώπινη φαντασίωση της αθανασίας. Ο Αυστριακός σκηνοθέτης αποπειράται να ρίξει φως στις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις που υπόσχονται να μετατρέψουν το θαύμα της αιωνιότητας σε χειροπιαστή πραγματικότητα.

Γιατί αν υπάρχει μια αναντίρρητη αλήθεια που έχει συνοδεύσει την ανθρώπινη ύπαρξη από καταβολής κόσμου είναι η αποδοχή πως ο θάνατος είναι συνώνυμο και παρεπόμενο της ίδιας της ζωής

24o Documentary Festival

Οι τρόποι με τους οποίους το σινεμά εγγράφει τους τόπους στο συλλογικό υποσυνείδητο με σκοπό να αποτυπώνει μια μετασχηματισμένη αλήθεια απασχολούν τον Ελβετό σκηνοθέτη Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ στο The Taking.

Στις ταινίες του ο Φιλίπ μελετά τον κοινωνιολογικό και ανθρωπολογικό αντίκτυπο του σινεμά και εδώ ενδιαφέρεται κυρίως για τα γουέστερν του «πατριάρχη» του είδους Τζον Φορντ, τα οποία αξιοποίησαν εμβληματικές εικόνες όπως το Monument Valley προκειμένου να αποτυπώσουν μια νέα πραγματικότητα, πέρα από την ιστορική αλήθεια.

Σύντομα θα ανακοινωθούν όλα τα ντοκιμαντέρ του αφιερώματος, το οποίο θα συνοδευτεί από μια ειδική δίγλωσση έκδοση με κείμενα και αναλύσεις για μια εποχή όπου η κάθε εικόνα του κόσμου μας «ενημερώνεται» (updated) μέσα από αμέτρητες αναπαραστάσεις, διευρύνοντας την αντίληψή μας για το τι είναι αληθινό και τι όχι, αλλά και δίνοντας έναν τελείως νέο ορισμό στο πώς και στο γιατί αναζητούμε την «αλήθεια».

24o Documentary Festival

Thessaloniki International Film Festival

RadioZografou

ΜΕΣΩRadio Zografou
ΠΗΓΗtovima.gr
Προηγούμενο άρθρο«Φαίδρα» της Marina Tsvetaeva σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο Προσκήνιο (15/1)
Επόμενο άρθροΤο νέο music video του Παύλου Παυλίδη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ